30 yllättävää asiaa hyvinvoinnista

30 yllättävää asiaa hyvinvoinnista

1.  Asiat joihin olet tyytyväinen, eivät kaipaa välttämättä muutosta. 

2. Itseään kannattaa kehua, vaikka viidellä ylöskirjoitetulla lauseella  päivittäin. Kokeile! 

3. Hyväksy tosiasiat.  Jos et tykkää salilla käymisestä vaan joraat kotona aina kun mahdollista, niin mitä todennäköisemmin tanssi sopii paremmin harrastukseksi sinulle. Ei tarvitse vetää trikoita pyllyvakoon ja kuunnella trancea/heviä, jotta olisit "hyvä". 

4. Tapoja pitää itsestä huolta on monia. Asioiden pitää tuntua hyvältä, ennen kuin faktatiedolla on varsinaisesti merkitystä.

5. Se mikä toimi kaverille, ei välttämättä toimi sinulle. Dream big ja pysähdy miettimään mikä sinulle on juuri nyt oleellisinta. 

6. On tosi ok kumota viinipullo kaverin kanssa puoliksi silloin tällöin. 

7. Pullakin saa mennä, eikä se todellakaan jysähdä kiinni sun kylkiin välittömästi.

8. Hyvinvointi pitää sisällään psyykkisen, sosiaalisen ja fyysisen kokonaisuuden. Harkitse siis monta kertaa ennen kuin aiot ryhtyä millekään kolmen kuukauden kitudieetille, joka kieltää kaikki illanistujaiset ja ravintolaruoat. Rajoittaminen on vanhanaikaista.  

9. Mitä enemmän muistutat itsellesi mahdollisuuksista joita sinulla aidosti on, sitä enemmän myös toteutat unelmiasi.

10. Oletko koskaan miettinyt kuinka monta valintaa päivässäsi ovat sellaisia, joita aidosti haluat tehdä, jotka ovat välttämättömiä ja mitkä valinnat alkaa "teen koska mun on pakko" ? 

11. Jos katsot itseäsi nyt peilistä, onko ensimmäinen mielessä pyörähtävä ajatus negatiivinen vai positiivinen? 

12. Koska viimeksi olet aidosti istunut alas ja tuntenut tyytyväisyyttä sun tämänhetkiseen elämään? 

13. Hyvinvoinnin ylläpidon ei tarvitse olla kovin intensiivistä, mutta sen tulee olla säännöllistä ja jatkuvaa.

14. Omaan napaan tuijottelu tekee välillä hyvää, eikä ole automaattisesti muilta pois. Omien tavoitteiden ja toiveiden pohtimiseen kannattaa käyttää aikaa. 

15. Vastuu omasta onnellisuudesta on täysin sinun omissa käsissä. Oletko miettinyt mitkä ovat ne sinun onnellisuuden tukipilarit? 

16. Listaa 5 asiaa mielessä juuri nyt viiden sekunnin aikana missä oot hyvä? HOPHOP! 

17. Sinun onnellisuuden lisäksi hyvinvointi ja itsestä huolehtiminen ovat myös täysin sinun vastuulla. Kukaan ei voi pitää näistä huolta sinun puolesta. Kuinka usein asetat toiselle ihmiselle niin paljon vastuuta, että jätät asioita tekemättä siksi, että kaveri ei pääsekään nyt mukaan? 

18 . Uskon 5 sekunnin sääntöön. Niin ihmissuhteissa, kuntosalin tai jopa asunnon valinnassa sekä mahdollisen PT-kandidaatin tapaamisessa. Jos ei lähde niin ei lähde. Kaikki asiat ja vaihtoehdot eivät ole sellaisia mihin kannattaa tarttua. Tee valinta, ja ole ylpeä päätöksestäsi. 

19. Kuinka monta tuntia nukut yössä? Oletko monta vuotta nukkunut näin? Ole rebel ja lisää siihen 20minuuttia - pari tuntia jos tuntuu, että väsyttää. Kokeile kolmen viikon ajan ja ylläty tuloksista! 

20. Jos unohdat hetkeksi todellisuuden, minkälaista elämäsi olisi, jos se olisi juuri sellaista mitä nyt haluaisit? 

21. Olet viehättävä ja sulla on upea hymy.

22. Katkeroituminen ei vie eteenpäin. On ok muistella menneitä, mutta suurempi painoarvo on tämän päivän valinnoilla ja tulevaisuudella. 

23. Jatkuva kliseiden lukeminen saattaa piristää päivää. 

24. Jos suhtaudut itseesi lempeästi ja pidät itsestäsi huolen, sinulle ei tule morkkista edes jouluherkuttelusta. 

25. On tyypillistä aktivoitua syksyllä ja vuoden vaihteessa - koska kaikki alkaa syksyllä, ja jouluna tavoitella kesäkuntoa. Jos jatkuvasti aloitat jotain uudestaan ja elämä on kausiluontoista, kuulostaa vahvasti siltä, että menetelmät joita olet kokeillut ei välttämättä toimi parhaalla mahdollisella tavalla.

26. Jos mietit valmentajan kankkimista tai yleisesti avun pyyntöä, todennäköisesti just nyt on oikea aika siihen. 

27. Elämäntapamuutoksen ajankohta on aina väärä - sen huomaa yleensä vasta sitten kuin aidosti pitäisi tehdä jotain. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että se olisi mahdotonta. 

28. Yleisesti, asiat joita haluaisit tehdä, ovat asioita mitä sinun kannattaa tehdä. Tai edes kokeilla :D 

29. Sä saat kaiken mitä ikinä haluatkaan. 

30. Mitä ikinä teetkään, seiso tekojesi takana. Joskus on tehtävä radikaaleja valintoja, että hommat etenee, mutta samaan aikaan elämään tulee jonkinlainen järjestys ja ehkä myös tasapainon tunne. Jos olet tyytymätön johonkin, mieti, miten saisit siitä itsellesi mieluisamman. 

Onnistu missä tahansa uudenvuodenlupauksessa!

Onnistu missä tahansa uudenvuodenlupauksessa!

Ruokavaliomuutoksen yleisimmät esteet: motivaatio

Ruokavaliomuutoksen yleisimmät esteet: motivaatio